Friday 12 May 2017

CARA KURANGKAN POWER SILAU DAN RABUN JAUH



Apa Itu Rabun Silau?
Rabun silau atau nama perubatannya ‘astigmatisme’ berlaku disebabkan imej yang terbentuk lebih dari satu titik focus oleh permukaan kornea yang tidak rata. Apabila ini berlaku, cahaya yang masuk tidak dapat difokuskan pada satu titik sahaja lalu membentuk imej yang kurang jelas.
Gejala Yang Kerap Dihidapi Oleh Penghidap Rabun Silau:
  1. Imej atau objek yang dilihat adalah kurang jelas.
  2. Berasa perit pada bahagian mata.
  3. Sakit kepala di mana tahap kesakitan sakit kepala yang berbeza-beza mata.
  4. Mudah merasa letih.
  5. Mata tidak selesa.
  6. Imej dekat dan jauh kelihatan kabur
  7. Sensitif pada cahaya
  8. Ketegangan mata
  9. Mata berair
  10. Pandangan berlapis
  11. Penglihatan ‘upside down’
  12. Pandangan terherot
  13. Juling iaitu keadaan mata yang tidak selari antara satu sama lain
  14. Susah memandu pada waktu malam dan kadang – kadang pandangan nampak dua
  15. Mata sering berkelip atau sering menutup mata
Tips Untuk Mengatasi Masalah Rabun Silau
  • Lihat pokok hijau dalam tempoh 10 minit pada setiap pagi. Tetapi anda hendaklah berdiri di satu posisi sahaja dan fokus kepada titik tersebut.
  • Elakkan untuk membaca buku atau melihat skrin telefon dalam suasana cahaya yang samar.
  • Banyakkan makan makanan yang mengandungi sumber Vitamin A seperti minum jus lobak merah, tetapi jangan menggunakan gula dan ais.
  • Jangan melihat skrin komputer terlalu lama. Setiap 30 minit,rehatkan mata anda dengan pejam dan celik berulangkali untuk meregangkan otot mata.
  • Makan supplement Vitamin A untuk membantu kesihatan mata.
(credit: women online magazine)



Kurangkan Silau dan Rabun dengan vitamin shaklee

Vitamin shaklee yang membantu untuk kurangkan silau dan rabun ialah CARATOMAX.



Jom tengok testimonial pengguna caratomax shaklee untuk mengurangkan power rabun dan silau.




POWER SILAU DAN RABUN JAUH SEMAKIN BERKURANGAN SELEPAS AMALKAN CAROTOMAX SHAKLEE


Assalamualaikum. Saya Aini Nabilah. Seorang pelajar di IPTA. Saya ingin berkongsi Shaklee Effect yang saya alami selepas mencuba Shaklee.


Saya mempunyai masalah rabun jauh dan juga silau terutamanya memandu di waktu malam. Apabila melihat testimoni carotomax,saya tertarik untuk mencubanya.


Alhamdulillah 3 minggu saya mengamalkan Carotomax Shaklee, beberapa perubahan berlaku ke atas mata saya sehinggakan saya terpaksa menukar cermin mata baru.


Power untuk silau sudah tak ada. Sebelum ini Power Silau 75+ mata kiri sahaja. Power untuk rabun jauh saya turun sedikit iaitu 50+.


Saya sangat yakin dengan keberkesanan suplemen shaklee. Saya pernah mencuba Vitamin E, Vitamin C , Alfalfa & Lecithin sebelum ini. Kawan-kawan tegur ada perubahan pada kulit wajah.


In Shaa Allah saya akan terus konsisten amalkan supplemen Shaklee dan harapan saya semoga power rabun jauh saya semakin menurun dan saya tak perlu bergantung kepada cermin mata lagi kelak.



PERTANYAAN ATAU PESANAN?

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang suplemen shaklee,  boleh terus hubungi saya di talian 012-5932706. Saya akan bantu anda untuk urusan pembelian dan seterusnya mendapatkan konsultasi, tips dan cara pengambilan yang tepat berdasarkan keadaan anda.



Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui E-Sell Shaklee dengan menggunakan kad kredit atau kad debit. Klik link di bawah, anda akan dihubungkan terus dengan website Shaklee.



Untuk response yang pantas anda juga boleh juga KILIK DI SINI.

0 comments: